Workshop
NE jako základ produktového managementu
NE jako základ produktového managementu
Tlak zákazníků, obchodu, marketingu či managementu na nové funkce produktů je v mnoha firmách velký. Typické důsledky tohoto tlaku jsou “slavný” prodej funkce jednomu zákazníkovi, která nás pak na údržbě stojí násobně více, než vydělá nebo tlak na “nutné” či “skvělé” funkce, které v praxi nakonec nikdo nepoužívá.
Pro koho je workshop určený?
- obecně pro lidi kolem produktů
- produktoví manažeři a produktoví vlastníci
- vedoucí vývojových týmů
- UX lidi
- a podobné role
Obsah kurzu:
V tomto workshopu se blíže podíváme na následující 4 témata:
- Jádro produktového managementu je o jasné vizi produktu, znalosti trhu a zákazníka, jeho potřeb, ale také hranic systému: co ještě uděláme a co už ne? Na jaký trh už nepůjdeme? Na jaké zákazníky cílíme a které tolik nechceme?
- Mnohdy také rozhodujeme jen na základě pocitů, neověřujeme naše domněnky, nemáme data a ani nevíme, zda produkt vydělává. Proto je nutné umět efektivně testovat hypotézy, které máme a také aspoň hrubě porovnat náklady nejen na vývoj, ale i na údržbu. A pokud je produkt jen otvírač dveří, vyplatí se nám to v celku?
- Naše rozhodnutí je pak vhodné neustále vylepšovat na základě konfrontace s realitou, tedy měřit reálné užívání a úspěch produktu, jeho částí a funkcí.
- V praxi navíc budeme mít vždy omezené kapacity, takže je nutné na základě výše zmíněných vstupů, ověřených hypotéz, měření a reálných dat smysluplně prioritizovat a ostatní věci uspat nebo zahodit.
Co říkají účastníci:
"Pro mě to byl rozhodně užitečně strávený čas. Workshop s menším počtem účastníků je pro mě ideální v tom ohledu, že je velký prostor pro dotazy a debatu o konkrétních situacích, které u nás ve firmě řešíme. Nebylo to jen o obecné rovině a teorii. Zároveň mi to posloužilo i jako taková „sebe reflexe“ toho, co u nás děláme dobře a kde máme rezervy J. Určitě bych doporučila a ráda se zúčastním i dalších kurzů."
Kateřina Líbalová, Product Manager, GRiT, s.r.o.
- Aktivita během školení (Jarkova i naše, donutil nás :o),
- Nebylo to nudné procházení slides, bylo to o hledání příkladů a cvičení z praxe účastníků.
- Příklady a volnost nebyla bezbřehá. Jarek potají pevně držel strukturu školení, žádná hluchá místa
- Nejsem z primárně SW firmy, příklady a cvičení se přesto dají aplikovat, jde o metodiku ne o konkrétní návody
- Odcházel jsem naplněný energií a vírou že to o čem jsme se bavili pomůže mým projektům"